Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Δελτίο τύπου: Όχι στις "κλειστές πόρτες" στα Δημοτικά Συμβούλια

ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ
ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΩΝ


22/6/2010

Κοινοποιούμε την ανακοίνωση του δημοτικού συμβούλου και επικεφαλής του συνδυασμού μας κ. Παύλου Παύλου που αναγνώστηκε από τον πρόεδρο κατά την χθεσινή (21/6/2010) άτυπη «κλειστή» συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου που έγινε με τη συμμετοχή των διαχειριστών της Club Hotel Casino Loutraki.


Προς
Τον πρόεδρο του Δ.Σ.
Δήμου μας
Λουτράκι, 21/6/2010

Κε Πρόεδρε,

Απέχω της σημερινής συνεδρίασης, αρνούμενος συνειδητά και κατηγορηματικά να αποδεχτώ την πρόταση-πρωτοβουλία του Δημάρχου, για σύγκλιση άτυπου Δ.Σ. με σκοπό την ενημέρωση επί της οικονομικής πορείας της κοινοπραξίας Δ.Α.Ε.Τ. και Club Hotel Casino, από εκπροσώπους των συνεταίρων μας και αυτό όχι με σκοπό την περιφρόνησή τους ή επίδειξης αδιαφορίας στα οικονομικά της κοινοπραξίας από μέρους μου, όπως πιθανώς και ως συνήθως «κάποιοι» θα σπεύσουν να με κατηγορήσουν.

Ένας και μοναδικός είναι ο λόγος.

Δεν συμμετέχω σε διαδικασίες με κλειστές πόρτες για τους δημότες και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ιδιαιτέρως δε, με την απουσία αντιπροσώπων των εργαζομένων της κοινοπραξίας, με ιδιαίτερη έμφαση στους τελευταίους, γιατί ουσιαστικά και περί της εργασιακής τύχης αυτών θα μιλήσουμε.

Αντιθέτως πρότεινα στον κ. Δήμαρχο ότι η ίδια ενημέρωση θα μπορούσε να γίνει κατά την επικείμενη γενική συνέλευση της Δ.Α.Ε.Τ. που όπως προέκυψε πραγματοποιείται δύο ημέρες αργότερα την Τετάρτη 23/6/2010.

Παύλος Παύλου
Δημ. Σύμβουλος

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Έναρξη λειτουργίας του πολιτικού μας γραφείου

Το πολιτικό γραφείο της Αδέσμευτης Δημοτικής Κίνησης ξεκίνησε τη λειτουργία του καθημερινά 9.00-13.00 και 18.00-21.00 επί της Εθνικής Αντιστάσεως 6 στο Λουτράκι, με στόχο την άμεση και συνεχή επαφή με τους δημότες.

Επικοινωνία:
Τηλ: 27440-63.322
Fax: 27440-63.332
Κιν: 6944-89.65.00

Παύλος Παύλου
Υποψήφιος Δήμαρχος
Λουτρακίου-Περαχώρας
Αγίων Θεοδώρων

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

ΝΕΟ ΥΔΡΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ: Όλη η αλήθεια για το έργο

Στα πλαίσια της αξιοποίησης του ιαματικού νερού, της περαιτέρω προώθησης του θερμαλισμού, του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων, αλλά και της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου, υποσχεθήκαμε την κατασκευή Nέου Yδροθεραπευτηρίου στο παραπλεύρως ευρισκόμενο δημοτικό οικόπεδο, του υπάρχοντος παλαιού κτίσματος με ταυτόχρονη ανακαίνιση και συνένωση του με το καινούριο.

Λόγοι διαδικαστικοί, γραφειοκρατικοί, , αλλά βεβαίως και λόγοι πολιτικών επιλογών στην εξέλιξη των Δημοτικών έργων καθυστέρησαν την έναρξη υλοποίησης του.

Η κατασκευή του υδροθεραπευτηρίου μετά από τις χρονοβόρες διαδικασίες μπαίνει στην τελική ευθεία:
3/4/2006: Θεώρηση της μελέτης του έργου
26/6/2006: Δημοπρασία του έργου
10/8/2006: Υπογραφή σύμβασης με ολοκλήρωση Δεκέμβριο του 2008
9/2006: Έναρξη εργασιών

Το έργο περιλάμβανε:
- Ανακατασκευή του παλαιού υδροθεραπευτηρίου με διατήρηση του παραδοσιακού του χαρακτήρα και όλων των μπανιερών (28 στον αριθμό) και σύνδεση του με το Νέο, όπως επίσης,
-Πισίνα υδρομαλάξεων.
-Πισίνα κινησιοθεραπείας
-Χώρους διακεκριμένους (VIP) πολυτελείας με πισίνα και ατομικά υδρομασάζ.
-Χώρους ιατρείων, διοίκησης και ιατρών, θεραπευτικό τμήμα.
-Χώρους υδρομαλάξεων, καταιονιστήρων εξ’ αποστάσεως εισπνοθεραπειών, λασποθεραπείας, ατομικής γυμναστικής, θεραπευτικού μασάζ και καλλωπισμού.
-Εστιατόριο και μπαρ

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ: 9.588.066,20€ + Φ.Π.Α. ή 11.409.798,70€

21/12/2006 Δημοσιεύεται το ΦΕΚ που εντάξαμε το έργο στον αναπτυξιακό νόμο και χρηματοδοτείται με 2.914.012€

ΤΕΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ: 8.495.786,70€
Το έργο παραδοτέο στις 31/12/2008.


Οκτώβριος 2006: Εκλέγεται η νέα Δημοτική Αρχή.

Τα μηνύματα προς εργολάβους που είχαν σε εξέλιξη εκείνη την εποχή έργα, από εφημερίδες και δημοσιογράφους που πρόσκεινταν φιλικά στον κ. Γκιώνη, ήταν όχι μόνο σαφή αλλά και απειλητικά:
1) απαιτούσαν επαναδιαπραγμάτευση των υπογεγραμμένων συμβάσεων θεωρώντας ότι ήταν υπερβολικά διογκωμένες και
2) αν δεν την δέχονταν οι εργολάβοι, τότε προσφυγή με καταγγελία τους στον Εισαγγελέα!

2007 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ:
Το έργο σταματά.


Νοέμβριος 2007: Αποφασίζουν αλλαγή της μελέτης του έργου, ακαθορίστου τελικού κόστους ακόμα μέχρι και σήμερα.

Δεκέμβριος 2007: Αποφασίζουν λήψη δανείου 7.000.000€, βάζοντας ως ενέχυρο στην Τράπεζα τις συνολικές απολαβές-μέρισμα από την συμμετοχή του Δήμου στην Κοινοπραξία λειτουργίας του Καζίνο (μέσω της ΔΑΕΤ) ! και παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις ότι σε καμία περίπτωση δεν θα έπαιρναν δάνειο, προσκομίζοντας για να το δικαιολογήσουν ψευδή στοιχεία της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας και παρ’ ότι ο κ. Δήμαρχος ομολόγησε, ότι μπορεί να κατασκευασθεί το υδροθεραπευτήριο και χωρίς την λήψη δανείου.
(σελ.12 πρακτικά 20/12/2007 συνεδρίασης Δημοτικού Συμβουλίου).

Οι καθοριστικές αλλαγές στην μελέτη είναι οι ακόλουθες:
1) Καταργούνται οι χώροι πολυτελείας (VIP) για άγνωστους λόγους.
2) Καταργούνται 20 από τις 29 μπανιέρες παραδοσιακού τύπου του παλαιού κτιρίου.
3) Κατασκευάζουν μία εξωτερική πισίνα γιατί χωρίς αυτή, όπως δικαιολογήθηκαν, δεν θα ήταν τάχα βιώσιμη η επένδυση.

Αποτελέσματα:
α) Να κατασκευασθεί το κτίριο μικρότερο κατά 804 τετρ. μέτρα.
β) Να κοστίσει πολύ περισσότερο. Εκτιμάται περί τα 3.000.000€ (1.022.250.000 δρχ.) παραπάνω !!!
γ) Να χάσει τον παραδοσιακό του χαρακτήρα.
δ) Να μην είναι πλέον ανταγωνιστικό σε πιθανά νέα SPA.
ε) Να χρεωθούμε ένα δάνειο χωρίς κανένα απολύτως λόγο και
ζ) Να καθυστερήσει η κατασκευή ένα χρόνο ακόμη τουλάχιστον.

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ

Το υδροθεραπευτήριο αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση του Δήμου μας.
Έργο ανάπτυξης για τον ιαματικό τουρισμό που μετά πολλές δυσκολίες ξεκινήσαμε το καλοκαίρι του 2006.

Παρ’ όλα αυτά το αντιμετωπίζουν μετά το «κουτσούρεμα» του, ακόμα και στην οικονομική του διαχείριση, ως επιχείρηση που βαδίζει στο άγνωστο, στην τύχη, χωρίς πυξίδα, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς κανένα σχέδιο χρηματοοικονομικής διαχείρισης και με άγνοια κινδύνου.

1.Αλλαγή της αρχικής μελέτης:

Άλλαξαν την μελέτη του έργου, κατήργησαν χώρους, μπανιέρες, κ.λπ. χωρίς ποτέ να παρουσιάσουν το οικονομοτεχνικό πλάνο αυτής της αλλαγής με απτά νούμερα και χωρίς αερολογίες που κάθε φορά μας έλεγε ο κ. Δρίτσας στα Δημοτικά συμβούλια.

Μέχρι σήμερα, ψεύδονται γιατί δεν υπάρχει καμία τέτοια οικονομοτεχνική μελέτη, μελέτη δηλαδή που να έχει εκπονηθεί σε χρόνο προγενέστερο της απόφασης τους να αλλάξουν το κτίριο.

Η μόνη τους επιδίωξη και το διαρκές άγχος τους ήταν απλά να επιφέρουν αλλαγές στο έργο, χωρίς πλάνο, χωρίς σκοπό, χωρίς κανένα στρατηγικό σχεδιασμό, στον αέρα, στο βρόντο δηλαδή και στην λογική να παρουσιάσουν διάμεσου των αλλαγών της μελέτης, το έργο ως δικό τους.

2. Λειτουργία του παλαιού υφιστάμενου τμήματος (μπανιέρες):

Στην αρχή διατείνονταν από εδώ και από εκεί ,ότι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, υπάρχει αύξηση στην ζήτηση και άρα αύξηση στις λούσεις του ποσοστού σε 30% και επομένως αύξηση κερδών.

Το εν λόγω επιχείρημα είναι αστείο διότι:

- καταρχήν αν θεωρήσουμε υποθετικά ότι ίσχυε, επιβεβαιώνει τους δικούς μας ισχυρισμούς ότι έπρεπε να παραμείνουν και οι υπόλοιπες 20 μπανιέρες που κατήργησαν, αφού φαίνεται ότι ο κόσμος εκτιμά την λουτροθεραπεία και σε μπανιέρα και που κατ΄ αυτούς συνωστίζεται πλέον στις 9 εναπομείναντες !!!
Σαν οικονομολόγοι που είναι υποτίθεται οφείλουν να γνωρίζουν ότι με τον τρόπο που λειτουργεί το παλαιό κτίριο (μπανιέρες) και με ωράριο σχεδόν 12ωρης βάσεως καθημερινά, μόνο και μόνο από τις υπερωρίες των εργαζόμενων σε αυτό και τα τεραστία λειτουργικά έξοδα, η μηνιαία κατάσταση εσόδων-εξόδων θα είναι αναμφισβήτητα με αρνητικό πρόσημο.

-Η κατάργηση των 20 μπανιερών επίσης αλλοιώνει και την οικονομική πρόβλεψη των εσόδων της επένδυσης που είχε συμπεριληφθεί στον φάκελο με τον οποίο διεκδικήσαμε ως Δημοτική αρχή και τελικά πετύχαμε το 2006 να ενταχθεί το έργο στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου και άρα να επιχορηγηθεί με 3.000.000€ !!! Έτσι, καραδοκεί ακόμα και ο κίνδυνος προβλημάτων στην είσπραξη της επιχορήγησης αφού αμφίβολο παραμένει αν έχουν ενημερώσει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για αυτή την αλλαγή στο οικονομικό πλάνο της επένδυσης (κάτι για το οποίο υποχρεούνται)!

Αλήθεια γιατί δεν μας λένε φτάνοντας σχεδόν στο τέλος της θητείας τους πόσα από αυτά τα χρήματα έχουν καταλήξει στα Δημοτικά Ταμεία;
Δεν έχουν σοβαρότατη πολιτική ευθύνη (και ποινική ενδεχόμενα) όλα αυτά τα χρόνια για την μη είσπραξη χρημάτων του Δήμου ουσιαστικά και μάλιστα σε μία τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλη την χώρα;

3. Λειτουργία του νέου τμήματος (πισίνα):

Και εδώ ξεκίνησαν να την λειτουργούν πάλι χωρίς πλάνο, χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη, χωρίς καν μια διαφημιστική καμπάνια προσέγγισης πελατών (marketing plan).

Άφησαν δε την όλη λειτουργία μιας επένδυσης που θα ξεπεράσει τα 15.000.000 € σε μαθητευομένους μάγους - εξωθεσμικούς εκκολαπτόμενους μάνατζερ οι οποίοι κάνουν το αγροτικό τους και μαθαίνουν «στου κασίδη το κεφάλι».

- Ποιός αποφάσισε για τα τιμολόγια των υδροθεραπειών στην πισίνα υποκαθιστώντας το διοικητικό συμβούλιο της ΔΑΕΤ και γιατί αυτά άλλαξαν 2 φορές και προς τα κάτω πριν τελικά εφαρμοστούν την Μεγάλη Εβδομάδα όταν το Υδροθεραπευτήριο λειτούργησε ξανά?

- Ποιός συνεκτίμησε το τεράστιο λειτουργικό κόστος από την 12ωρη λειτουργία των πισινών (υπερωρίες προσωπικού, ρεύμα, πετρέλαιο, κ.λπ.);

- Ποιός υποκαθιστά το διοικητικό συμβούλιο της ΔΑΕΤ, μόνο αρμόδιο όργανο για την χάραξη της τιμολογιακής και γενικότερα εμπορικής πολιτικής που πρέπει να έχει η εν λόγω επένδυση, σε ένα έντονα ανταγωνιστικό αλλά και σκληρό επιχειρηματικό περιβάλλον;

- Ποιός δίνει το δικαίωμα στον κ. Κοφινά να βγαίνει στα ΜΜΕ του Νομού και να πανηγυρίζει για τον δήθεν θρίαμβο με την τρομακτική αύξηση των λούσεων εξαιτίας των «πετυχημένων ενεργειών της Δημοτικής Αρχής Γκιώνη», όταν ακόμα και μέχρι σήμερα ο κ. Γκιώνης δεν έχει τολμήσει να φέρει τα οικονομικά στοιχεία δηλαδή τα έσοδα και τα έξοδα από την λειτουργία του Υδροθεραπευτηρίου από τον Ιούλιο του 2009 που πρωτολειτούργησε μέχρι και σήμερα?

Τι φοβάται και δεν τα δίδει τα εν λόγω οικονομικά στοιχεία έστω στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΑΕΤ; Μήπως δίδοντας τα γκρεμίζεται μια και καλή όλη αυτή η παραπληροφόρηση του για την χρηστή και άκρως επικερδή λειτουργία του Υδροθεραπευτηρίου τόσο για τον τρόπο που επέλεξαν να το κατασκευάσουν (αλλαγή αρχικής μελέτης) αλλά και να το λειτουργήσουν;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

Με τον τρόπο που λειτουργούν την επένδυση:

1. Δεν πρόκειται σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποσβεσθεί, με δεδομένο και το δάνειο των 7.000.000€ που έχουν ήδη πάρει.
2. Η εν λόγω επένδυση με τον τρόπο που λειτουργεί είναι φανερό ότι θα αποφέρει μόνο ζημίες, στον ήδη κατά πολύ μειωμένο (λόγω μείωσης κερδών από την συμμετοχή στην κοινοπραξία με το καζίνο) ταμείο της ΔΑΕΤ.
3. Απαξιώνεται η επένδυση και χάνουμε την μεγάλη ευκαιρία (με την κατάργηση των χώρων VIP) προσέλκυσης υψηλών εισοδημάτων πελατών οι οποίοι πιθανώς θα στραφούν αλλού.
4. Για μια ακόμη φορά φαίνεται καθαρά ότι είναι επικίνδυνοι για τον τόπο, αφού την κορυφαία επένδυση στον Δήμο μας και μια από της πιο ακριβές επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού στην χώρα, εκτός του ότι εσκεμμένα καθυστέρησαν μόνο και μόνο για να την παρουσιάσουν στο τέλος της 4ετιας ως δικό τους έργο, την οδηγούν μαθηματικά στην απαξίωση με ζημιογόνα αποτελέσματα, αφού αποδεδειγμένα για την λειτουργία της υπάρχει παντελής έλλειψη οικονομοτεχνικού πλάνου.

Ας αλλάξουν τακτική όσο ακόμα είναι καιρός.

Ας σταματήσουν να καμαρώνουν για αυτό που το κατάντησαν από αυτό που προοριζόταν και ας προσπαθήσουν να περισώσουν -αν γίνεται κάτι- έστω και τελευταία στιγμή.

Και ας μας ενημερώσουν επιτέλους για τα οικονομικά αποτελέσματα της έως τώρα λειτουργίας της επένδυσης του Νέου Υδροθεραπευτηρίου! Τα έχουμε πολλές φορές ζητήσει και ακόμα τα περιμένουμε!